Bära barnet
En bebis trivs bäst i famnen hos någon den känner sig trygg hos. Där kan den vara med och upptäcka världen på lagom avstånd och den kan själv välja när den behöver stänga av intrycken och ta sig en liten lur. Bland vissa sydamerikanska indianstammar sitter spädbarnen så gott somContinue Reading



Vi var till Mallorca i två veckor när minsta sonen var 2 månader. Då ammade jag fortfarande helt och behövder inte ha med mat, nappflaskor eller liknande. Det vi hade med oss för att skydda bebisen mot solen var solkräm med fysikaliskt skydd, han fick sitta i skuggan i vagnen så mycket det gick. Den använde vi på de delar av kroppen som inte täcktes av sol. Blöjor tog vi också med ett stort paket som tur var, paketet räckte bara drygt en vecka så vi fick köpa nya där nere, de billigaste vi hittade var dubbelt så dyra som hemma. Även om det är tråkigt att bära blöjor på resan ner så tycker jag det är värt det, utrymmet som blir över till hemresan kan man stoppa souvernirer i 😉 En bärsjal är faktiskt oerhört praktisk när man är ute och går eller åker buss (ibland kan det vara bökigt att ha med vagnen), lilleman sov eller bökade runt i sjalen när vi var ute på våra utflykter och verkade riktigt nöjd med tillvaron. Tja, det var väl de viktigaste sakerna, svala kläder och så också förstås… 
